Helweek Dag 5 Vrijdag | Ik leef nog

Dag 5 noem ik dit, maar eigenlijk is het dag 4. Want voor mij begint een dag als ik opsta. En dag 5 ben ik niet opgestaan. Het is gewoon naadloos doorgelopen vanaf dag 4. Zonder een nacht rust dus. Maar ik leef nog! Want ik schrijf dit zaterdagmorgen vroeg.

Nachtrust


Het was de allereerste keer in mijn leven dat ik een soort van nachtdienst heb gedraaid. Natuurlijk ben ik wel eens lang doorgegaan met stappen of uitgaan. En wat is er mooier dan het dan licht te zien worden en de vogeltje ste horen zingen. Maar dit is anders.

Niks geen uitgaan nu, maar gewoon doorgaan met werken en sporten. Door het voetbalavondje op dag 3 had ik al minder geslapen en was ik donderdag al moe toen ik opstond. Terwijl deze vrijdag in het teken staat van rust en ontspanning.

Slaperige rode oogjes

Terwijl mijn Twitter-vriendinnetjes Louise en Evelien, die beiden ook de Helweek doen, in de loop van de nacht niet meer reageerden… ;-), ging ik door. Een powernapje van twintig minuten om 02.30 uur en hup met slaperige ogen weer achter de computer.

Om 04.30 ging ik maar mijn fietstochtje doen:

Een rondje van van 18 km rondom Deventer.

Een rondje van van 18 km rondom Deventer.

Over rust en ontspanning gesproken. Rust was het niet – ‘Tjeetje wat ging het zwaar!’- maar ontspannen was het wel. Heerlijk om in het donker zo lang mogelijk lang die prachtige IJssel te fietsen. Dat ga ik ook zeker na mijn Helweek vaker doen.

Powernapjes

Met kauwgum, appels en powernaps kwam ik de dag prima door. Ja, natuurlijk was ik moe. Rode ogen en collega’s waren ontzettend aardig tegen me en wilden continu koffie voor me halen. Eentje kwam zelfs met een driedubbele espresso aanzetten. Hahaha, een flinke slok en toen weer een groot glas water.

Op de heenweg nam ik ’s ochtends al een powernapje op een parkeerplaats. Tussen de midden in de lunchpauze ging ik even ‘chillen’ in de auto terwijl ik normaal gesproken met wandelingetje van een half uur niet aan me voorbij laat gaan. Wat voor weer het ook is. En op de terugweg ging ik ‘even’ op de parkeerplaats van de IKEA Hengelo staan. Gewekt door een telefoontje: “Pap, wanneer kom je eigenlijk thuis.” Dat powernapje was een half uur slaap geworden.

Superpositief

En na 8 uur slaap ben ik weer fris. Nog niet volledig uitgerust, maar ik voel me superpositief. En dat is juist de bedoeling van dag 6.

Hier staan andere artikelen over Mijn Helweek:

1. Het artikel over mijn voorbereiding

2. De soepele eerste dag van de Helweek

3. De tweede dag met mijn moeite om te focussen.

4. De derde dag die nog op rolletjes liep

5. De helse vierde dag zonder slaap

6. Zaterdag, dag 6, positiviteit

Geef een reactie

