Helweek Dag 4 Donderdag | “Iek ben un beetje moe”

De nacht was kort, inderdaad. van 01.00 tot 06.00 uur. En hoewel ik een uurtje later ben opgestaan, “sorry Erik”, had ik toch twee uur minder slaap dan zijn voorgestelde 7 uur. Afijn, niet piepen.

Vroeg opstaan

Het vroege opstaan kost me weinig moeite overigens. Gewoon direct eruit en met een positieve gedachte de dag beginnen. In deze vierde dag ging ik wel eerst even wat eten voordat ik ging sporten. Ik ging vanmorgen namelijk baantjes trekken in zwembad De Scheg. Het leek mij niet zo verstandig dat met een geheel lege maag te doen.

Om 07.00 uur gaat het zwembad op

Om 07.00 uur gaat het zwembad open

1250 meter

Als iemand die nooit zwemt, laat staan baantjes trekken, was ik supertevreden met mijn 50 baantjes in het 25-meterbad. Een totale lengte van 1250 meter. Dat is meer dan een kwart triathlon, het zwemmen althans, en bijna de zwemafstand van de Olympische triathlon.

Brandende ogen

En daarna werken. Mijn ogen branden soms. Het vroege opstaan en dagelijks een uur intensief sporten maken het vanaf deze dag moeilijker. Een dag die in het teken staat van grenzen verleggen want het is de bedoeling dat ik vannacht doorwerk. En ik ben nu al moe…. Een powernapje om 21 uur maakte dat ik de nacht doorkon.

Midden in de nacht

Inmiddels is het midden in de nacht. Wat ontzettend leuk is dat we met enkele mensen aan het Twitteren zijn geslagen om elkaar te helpen de nacht door te komen. Of het mag, weten we niet. Volgens mij mag je alleen tijdens werktijd geen social media gebruiken. Ik heb de BTW-aangifte vannacht gedaan en gekookt. Verder probeer ik zoveel mogelijk achterstallige klusjes weg te werken. Na weer een powernapje om 02.30 uur van maximaal 20 minuten waarin ik de wekker zit, komt er nu weinig zinnigs meer uit. Wie weet is dat op vrijdag, de vijfde dag na een nachtje doorhalen wel anders. 😉

Oh ja, wat helpt is lekker koken ’s nachts. Bijna had ik de barbecue aangestoken. Ik hield het toch maar bij een gebakken visje in de pan. Het schijnt dat je van het eten van koolhydraten slaap krijgt. Komt dat dus even goed uit dat ik deze week mijn voedingspatroon heb, dat ik dat nauwelijks binnenkrijg. Dus geen rijst, aardappelen, brood, pasta, bier, chips, snoep en andere ongezonde dingen.

Maandagmorgen heb ik mij gewogen. Ik verwacht dat ik wel een paar kilo afval deze week. Wel kijk ik nu al uit naar het biertje dat ik zondagavond om 22 uur opentrek.

Andere ervaringen van deze week:

1. De mijn voorbereiding op de Helweek

2. Een soepele eerste dag

3. De tweede dag: Moeite om te focussen.

4. De derde dag die nog op rolletjes liep

5. Ik leef nog 😉

6. De Zaterdag, dag 6 in teken van positiviteit

Geef een reactie

