Helweek Dag 2 | Die Focus moet echt beter

Op deze tweede dag hoor ik vaak: “Wat is nou anders aan die Helweek dan een gewone werkweek behalve dat je vroeger naar bed gaat en vroeger opstaat?”

 

Tja, wat zal ik eens zeggen? Eerst was ik van plan dat vanavond in dit blog eens haarfijn uit te gaan leggen aan mensen die niet geloofden in het principe van de helweek. Tot ik me net bedachte dat ik dat helemaal niet ga doen. Dat heeft toch geen zin.

Andere mensen overtuigen lukt meestal toch niet. Het enige wat ik kan doen is laten zien hoe het mij vergaat. En als ze zien dat het mij bevalt, is hun afkeer misschien anders.

IJskoud douchen

Want uitleggen dat alleen ijskoud douchen – nee ook geen klein beetje warm water erbij- fijn is omdat je je grenzen opzoekt, is heel lastig als je alleen al weerzin hebt tegen het woord ‘koude douche’. Het ijskoud douchen heeft alleen al 5 (!) voordelen:

  1. je doucht korter dus spaart water
  2. de straal staat veel zachter dan bij een koude douche, dus je spaart water
  3. je doucht koud, dus spaart gas
  4. je gedachten dwalen niet af tijdens het douchen, dus heel ontspannend
  5. je bent zo blij dat je je klaar bent met douchen en je mag afdrogen

Focus was lastig vandaag

De dag stond in het teken van focus en modus. Ik heb daar al veel over gelezen op bv Sochicken, maar vandaag bleek wel weer dat ik daar nog lang niet klaar mee ben. Tig keren liet ik me vandaag afleiden door collega’s. Het leek wel of ze het erom deden. Misschien was ik wel gewoon te aardig en te lief (meerdere mensen zeiden me dat ook toen ik om mijn gewoontes vroeg). Misschien wil ik mensen het wel gewoon te veel naar de zin maken. Mooi leermoment van deze dag. Die had ik zonder een ‘Helweek’ niet gehad.

De smeuïge details

Op veler verzoek de smeuige details van deze dag:

  • Nee, lieve mensen van Conrad, vandaag heb ik geen tv gezien! Ook geen Spangas met Roos!
  • En ja, vanmorgen was het stervenskoud op de fiets
  • Nee, opstaan om 05 uur kost mij geen enkele moeite (tot dusverre althans), om 22 uur naar bed evenmin
  • Ja, een glaasje wijn heb ik gedronken vanavond. Gezond eten moest het. En als er dan een glaasje wijn doro de zigeunersuas moet, mag ik gerust een glaasje drinken. Dat zijn echt geen verschuivende grenzen.
  • Nee, supergezond eten kost mij geen moeite. Het ‘sterrendieet’ (met nauwelijks koolhydraten) pik ik deze week in volle overtuiging weer op. Oh wat zal ik afvallen, zeker met dagelijkse uur sporten ’s ochtends vroeg op de lege maag

En nu

Nog even ontspannen met een beetje muziek en spullen klaarleggen voor morgen. Want dan red ik niet om om 22.00 uur in bed te liggen, want dan zit ik nog in de Adelaarshorst 😉

 

Twee leuke bordjes gehaald bij een stukje Maaslander kaas bij de AH.

Twee leuke bordjes gehaald bij een stukje Maaslander kaas bij de AH.

1. Het artikel over mijn voorbereiding als dienstweigeraar die een militaire training volgt, staat hier.

2. De soepele eerste dag van de Helweek staat op deze pagina

3. De derde dag liep op rolletjes, alleen niet om 22 uur in bed.

4. De vierde dag gaat zonder nacht over in de vijfde, daarin was ik moe…

5. Maar op dag 5 leef ik nog!

6. De positieve zaterdag van de Helweek

Een gedachte over “Helweek Dag 2 | Die Focus moet echt beter

Plaats een reactie