Helweek Voor Een Erkend Dienstweigeraar | Voorbereiding

helweek voorbereiding

In dienst heb ik nooit gezeten, wat heet, ik ben zelfs een erkend gewetensbezwaarde die 18 maanden vervangende dienstplicht heeft gedaan. Toch sprak de Helweek van de Noorse mental-coach Erik Bertrand Larssen mij vanaf het begin direct aan.En dat was niet omdat een collega mij een paar dagen geleden zei dat ze de Helweek wel iets voor mij vond.

Het Beste Uit Jezelf Halen

In een intensieve week probeer je het beste uit jezelf te halen door uit je comfortzone te gaan, je Smart-doelen te stellen, effectief te rusten en je vaste gewoontes in kaart te krijgen. Er wordt aangeraden een lange voorbereiding te nemen. Ik meen het succesvol te kunnen doen doordat ik al heel veel aan persoonlijke ontwikkeling heb gedaan en nog steeds doe. Een week lang focussen, timemanegement, sporten en vroeg op lijkt mij -op dit moment in mijn leven- een prachtige manier om verder te komen. Mijn uitdaging zal zijn om te kijken of mij dat lukt, want structuur is niet mijn sterkste kant.

Voor als je niet week wat de Helweek is. De komende week (maandag 27 oktober tot en met zondag 2 november):

  • sta ik om 5 uur op
  • ga ik om 22 uur naar bed
  • werk ik donderdagnacht door
  • eet ik alleen gezond
  • sport ik dagelijks minimaal één uur
  • benader ik alles positief
  • zit ik niet op social media
  • beperk ik social talk met collega’s tot het minimum (dat zal nog niet meevallen)
  • kijk ik geen tv

Heftig Lijstje

Een heftig lijstje als je het zo opschrijft, maar het moet te doen zijn. Het is de bedoeling het deze week zo zwaar mogelijk voor jezelf te maken. Daarom ga ik thuis op blote voeten lopen en douche ik alleen koud!

Mijn to-do-lijstje met achterstallige werkzaamheden is gereed. Verdere doelen voor deze week zijn:

  1. Echte aandacht met ieder waarmee ik contact heb
  2. Taken afmaken als ik ermee begonnen ben
  3. Focussen op het belangrijkste

Elke Dag

Elke avond schrijf ik hier mijn bevindingen van de dag. Kom dus hier elke dag kijken. En mocht je nog tips hebben, zet ze in een reactie.

button-bezig-met-helweek1. Lees hier hoe het me de eerste dag is vergaan!

2. De tweede dag van de Helweek had ik moeite met mijn focus

3. De derde dag kwam ik veel te laat in bed, stomme voetbal ook…

4. De veelbesproken vierde dag met nachtje doorhalen

5. Een helse vijfde dag!

6. De positieve zaterdag, dag 6

 

2 gedachtes over “Helweek Voor Een Erkend Dienstweigeraar | Voorbereiding

Geef een reactie

